Wiffertsholmstævnet
21. & 22. september 2019
Husk seneste tilmelding d. 10. september
Velkommen
for 43. gang
Det er en stor fornøjelse igen i år at kunne invitere til Wiffertsholmstævne. I lighed med tidligere år, afholdes stævnet i de skønne omgivelser
omkring godset Gl. Wiffertsholm.
At familien Lindegaard nu for 43. gang stiller deres faciliteter til rådighed for kuske, ryttere og tilskuere, er vi fra udvalget særdeles taknemmelige for.
Vi synes at det er nogle
helt enestående og pragtfulde faciliteter der bydes os – på og omkring godset, men ikke mindst den helt fantastiske natur som omgiver godset.
Alle disse faciliteter stilles til rådighed for os, hvert år i den tredje
weekend i september – vel og mærke kvit og frit.
Derfor har vi alle en stor fælles opgave – nemlig at værne og passe på at tingene, d.v.s. bygninger og natur, efterlades som vi ” fik
det overdraget”.
Vi ønsker herigennem at rette en stor tak til familien Lindegaard, for den store gæstfrihed vi møder år efter år.
Wiffertsholmstævnet tilrettelægges
af Wiffertsholmudvalget, men ville ikke kunne gennemføres uden hjælp fra de mange mennesker der år efter år investerer megen fritid i planlægning og ikke mindst i afviklingen af årets stævne. Herudover bidrager en
hel del mennesker med materiel, kørsel og lignende. Alle disse hjælpere ønsker vi fra udvalgets side at rette en meget stor tak til.
I den forbindelse er det måske på sin plads at orientere om
at stævnet ”hviler i sig selv”.
Der udloddes ikke overskud til enkeltpersoner eller klubber. Et evt. overskud investeres i efterfølgende års stævner – til glæde for deltagerne.
Wiffertsholmstævnet
står primært i kammeratskabets og samværets tegn. Formålet er at folk der på forskellig vis har heste som interesse, kan mødes og opleve og deltage i discipliner, som man normalt ikke har mulighed for at deltage i eller
opleve.
Her er det ikke konkurrencemomentet der er i højsæde,selvom de ”bedste” får en særlig Wiffertsholmroset med hjem.
Stævneledelse
Stævneledelse Pia Mørch
Kjeld Papsøe
Jytte Andersen
Mads Gammelmark
Birgitte Nielsen
Birgit Nørgaard
Tilmelding
Pia Mørch
Sekretariat Pia Mørch
Disciplinansvarlig
Orienteringsridning
Kjeld Papsøe
Pløjning
Orienteringskørsel
Kjeld Papsøe
Skovture Birgit Nørgaard
Skridttur
Birgitte Nielsen
Forhindringskørsel
Ringridning
Jytte Andersen
Stald
Kjeld Papsøe
Cafeteria Kongerslev
Rideklub
Åbningstider – Sekretariat
Lørdag 10.30 – 16.30
Søndag 08.00 – 15.30/*16.30 – 17.00
*(lukket under afslutningsparaden)
Telefon
– Sekretariat 51 26 36 05
Tilmelding til stævnet
De aktiviteter, du ønsker at deltage i, bedes afkrydset på tilmeldingsblanketten. Det samme
gælder hvis du ønsker at bestille mad til lørdag aften.
Tilmeldingsblanket – inkl. betaling– skal være os i hænde senest d.15. september 2019.
Beløbet kan også indbetales til konto nr. 9349 4567086807, men husk tydeligt navn samt at sende en mail om hvad du ønsker at deltager i. Mail: mail@sorupvvs.dk
Ved ufuldstændig udfyldelse af tilmeldingsblanketten eller ved manglende betaling, registreres tilmeldingen ikke.
Vær opmærksom på at der også
skal betales for evt. bestilt mad lørdag aften – ved manglende betaling, bestilles der ingen mad.
Der må kun være én tilmelding pr. blanket, dog kan der ved spisning lørdag
aften bestilles flere kuverter på samme blanket.
Tilmeldingsblanket og betaling sendes til: Pia Mørch
Ingerdalsvej 13, Sørup
9530 Støvring
Tlf. 98 37 36 05 efter kl. 16.00. E-Mail adr. mail@sorupvvs.dk
Til
ovennævnte telefonnummer og mail kan der stilles spørgsmål omkring arrangementet.
Spørgsmål – undtagen vedr. tilmelding – kan også ske til:
Kjeld Papsøe
Tlf. 25 21 65 11 efter kl. 18.00
Husk at du skal i sekretariatet for at afhente kupon
til burgerbolle m/pålæg.
OBS OBS – hvis du ikke allerede har den, vil vi foreslå at du får installeret 112 Appen på din telefon, så i tilfælde af
uheld, kan Falck altid spore hvorfra du ringer.
Opstaldning af heste
Staldpladser til overnattende heste
Da der
kun er et begrænset antal staldpladser til rådighed, tildeles de i den rækkefølge som tilmeldingerne modtages.
Der kan ikke påregnes markfaciliteter.
Ankomst med hestene
Stalden vil være åben fra lørdag kl. 09.00 og hestene må ikke ankomme før dette tidspunkt.
Hestebokse
Staldsektionen med bokse må ikke benyttes uden særlig tilladelse
fra sekretariatet.
Opsyn med hestene
Der er ikke fast staldvagt, hvorfor opbinding bør ske med 2 grimeskafter.
Opsynet med hesten er eget ansvar.
Kraftfoder
Kraftfoder medbringes af hesteejeren selv
der må ikke fodres efter kl. 21.00.
Halm
Halm stilles til rådighed af Gammel Wiffertsholm og forefindes
i stalden.
Praktiske oplysninger
Deltagelse i stævnet:
Al deltagelse i forbindelse
med stævnet sker på eget ansvar. Gl. Wiffertsholm, Wiffertsholmudvalget eller nedennævnte forening hæfter ikke for uheld, tilskadekomst, evt. ødelagt materiel o. lign. Deltagelse i stævnet /færdsel på Wiffertsholms
område sker på eget ansvar. Unge under 12 år skal være ifølge med voksne.
OBS: Vær opmærksom på at hingste skal have en særlig tilladelse
til at deltage i stævnet.
Stævnegbeyr:
Stævnegebyret er på kr. 125,00 og giver ret til deltagelse i alle hesteaktiviteterne under stævnet samt
en burgerbolle m/pålæg – gebyret betales uanset om man deltager i en eller flere discipliner. Der vil under stævnet foregå kontrol med betalt gebyr – manglende betaling vil medføre bortvisning.
Tilbagebetaling
af stævnegebyr vil ikke kunne finde sted efter lørdag kl. 09.00.
Efteranmeldelse:
Der vil i begrænset omfang være mulighed for efteranmeldelsen på stævnedagen
– så er stævnegebyr dog på kr. 150,00.
Betaling:
Det vil være muligt at betale via netbank, - men husk tydeligt navn på afsenderen, (da
alle næsten sender det samme beløb), samt at sende en mail med hvilke discipliner der deltages i. Bankoverførslen samt mailen skal begge være modtaget før tilmeldingen registreres. Det burde være muligt at kopierer tilmeldingen
fra HKRs hjemmeside: www.hkr-koereforening.dk
Starttidspunkt:
Af hensyn til afslutningstidspunktet og paraden – overholdes starttidspunkterne for de enkelte arrangementer – uanset om tidligere
startede arrangementer endnu ikke er færdigafviklede.
Evt. ændringer i programmet vil blive annonceret gennem højtaler/ved opslag på sekretariatsvognen.
Ridehjelm:
Ridehjelm er påbudt ved færdsel til hest - under hele stævnet. Overtrædelse af dette påbud vil medføre udelukkelse.
Påklædning:
Under hensyntagen til vejret, opfordres deltagerne i terrænridningen til at møde op i røde trøjer eller jakker – for at give parade og oplevelsen i terræn ”et ekstra løft”.
Førstehjælp:
Skulle der være brug for førstehjælp, skal I henvende jer i sekretariatet.
Cafeteriateltet:
Kongerslev
Rideklub står for cafeteriaet på pladsen der vil være åbent lørdag fra kl. 11.00 og søndag fra kl. 08,00 til stævnets afslutning.
Ophold/Overnatning:
Der
vil i meget begrænset omfang være mulighed for, at deltagere i stævnet kan overnatte i telt eller campingvogn – på særligt anviste pladser (oplyses ved henvendelse i sekretariatet). Ophold i godsets bygninger
og halmlagre m.m. er ikke tilladt. Der skal medbringes el-kabel, såfremt der ønskes strøm – der er dog ikke garanti for strøm.
Brug af åben ild/grill er ikke tilladt på godsets område.
Skridttur:
Disciplinen har vi de seneste år programsat for bl.a. at give de ryttere, der aldrig har været på en længere tur i skoven/i et større felt, en mulighed for ”at prøve
hesten og sig selv af”. Den er ligeledes programsat for at give ryttere, der godt kunne tænke sig at være med, men måske er lidt betænkelige - netop ved de ”lange skovture”.
Vinderne
af de forskellige discipliner vil kun modtage rosetter, hvis de er mødt til afslutningsparaden.
Ret til ændringer i programmet forbeholdes – herunder også evt. aflysninger på grund
af vejrmæssige forhold eller såfremt stævneledelsen skønner det uforsvarligt at gennemføre en disciplin. Tilmeldingsgebyret tilbagebetales ikke i disse tilfælde.
Arrangør:
Wiffertsholmudvalget – et udvalg under Himmerlands Køre- og Rideforening.
Stævnestart: Gl. Wiffertsholm Gods –
Wiffertsholmvej 19, Solbjerg, 9575 Terndrup.